JPMorgan, Türk tüketici hisselerinde hedef fiyatlarını değiştirdi

JPMorgan: Türkiye’de Şirketler 2025’e Kadar Zorlu Tüketici Manzarasıyla Mücadele Edecek

JPMorgan, Türkiye’de 2025’e kadar birçok şirketin zorlu bir tüketici manzarasında ilerleyeceğini ve sınırlı fiyat artışlarıyla büyümeyi dengelemeye çalışacağını öngördü. Hanzade Kılıçkıran ve Siddhant Sahoo imzalı 11 Aralık tarihli rapora göre, tüketici odaklı şirketlerin enflasyon düşüşü sürecinde istikrarlı marjları sürdürmekte zorlanacağı belirtildi. BİM, Migros, Ford Otosan ve Tofaş gibi şirketlerin gerçek kârlılık artışı fırsatlarıyla sınırlı olması bekleniyor.

JP Morgan’ın Yeni Hedef Fiyatları

Raporda şirketlerin hisse fiyatlarının hala düşük olduğu ve JPMorgan’ın 2026 için F/K ve FAVÖK tahminlerine göre uluslararası emsallerine kıyasla yüzde 30 iskonto sunduğu belirtildi. Şirketlerin hedef fiyatlarına da revizyonlar yapılacağı vurgulandı.

Gıda Perakendecileri: Güvenli Liman ve Büyüme Potansiyeli

Gıda perakendecileri için güvenli bir liman olarak gösterilen raporda, BİM ve Migros öne çıkarken, Şok Marketler için yatırım tavsiyesi ‘Nötr’ seviyesine düşürüldü. JPMorgan, yeni dönemi ihracatçılar için bir büyüme evresinin başlangıcı olarak değerlendirirken, Arçelik’in önemli bir dönüşüm hikayesi olduğunu vurguladı.

Ford Otosan ve Enflasyon Analizi

Ford Otosan için yıllık yüzde 14 ihracat hacmi büyümesi tahmin edilirken, enflasyonun FAVÖK’ü artırma fırsatı sunduğu belirtildi. JPMorgan’ın 2025 için Türkiye’de enflasyon beklentisi yüzde 26 olarak tahmin ediliyor. Şirketlerin marj baskılarıyla başa çıkmak için çaba sarf edeceği ve gıda perakendecilerinin personel maliyetlerini dengeleyerek FAVÖK’ü artırma fırsatına sahip olacağı öngörülüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir